воскресенье, 7 апреля 2013 г.

Норми етикету для начальника


Керівником бути складно. Саме до них вимоги дотримання ділового етикету пред'являються в першу чергу. Схема відносин «начальник - підлеглий» досить регламентована нормами службової етики.

Стандартна ситуація - ви призначили певний час зустрічі відвідувачеві, але до моменту його приходу ще зайняті бесідою з іншим відвідувачем або ще не звільнилися від інших невідкладних справ. Це завдання можна вирішити двома способами.

Передати вибачення через секретаря і попросити трохи почекати.
У разі невідкладної справи, ніяк не пов'язаного з присутністю попереднього відвідувача, вийдіть до прибулого особисто, поясніть ситуацію, вибачитеся і попросіть почекати. Наприклад: «Петро Петрович, я чекаю важливий дзвінок з Москви, почекайте, будь ласка, у адміністратора».
У той час, коли відвідувач заходить в кабінет, вкрай неввічливо розглядати паперу або уп'ястися в монітор комп'ютера. Якщо ви насправді зайняті, все одно відірвіться на секунду, щоб дати відвідувачу зрозуміти, що ви його помітили, кивнути на знак вітання, запропонувати сісти, вибачитися і якнайшвидше покінчити зі справою, яким ви були зайняті.

Норми етикету для начальника
Розмова ініціюєте ви, як господар кабінету, тому запропонуйте відвідувачеві озвучити свої питання. Під час його монологу слід показати, що ви уважно його слухаєте і не перебивати. Відсутній вигляд неприпустимий. Якщо якісь моменти бесіди вам неясні, починайте ставити уточнюючі питання і обговорювати проблему.

Виключіть на час бесіди телефонні розмови або хоча б зведіть їх до мінімуму. При-носите вибачення щоразу, якщо дзвінки вас переривають.

Індивідуальний контакт керівника будь-якого рівня з персоналом необхідний і для створення більш тісних взаємин з очолюваним колективом, і для більш ефективного управління. Ви будете справжнім лідером, якщо добре знаєте свою команду.

Коли підлеглі проявляють ініціативу, вносячи свої пропозиції, не поспішайте з оцінкою. Тим більше, якщо на перший погляд вони здаються нездійсненними або нераціональними.

по-перше, будь-який прояв ініціативи обов'язково має заохочуватися як факт. В іншому випадку наступного разу підлеглі не захочуть звернутися до вас з новими ідеями та пропозиціями;
по-друге, відразу дуже складно детально вникнути в суть запропонованого. Для цього потрібен час. Можливо, треба більш чітко сформулювати постановку питання, або ж уточнити деякі деталі і т. п.
Тому проявіть мудрість, гнучкість і професіоналізм. Навіть якщо рацпропозиція вам не до кінця зрозуміло або не виглядає цінним, відкладіть прийняття рішення по ньому на деякий час. І не забудьте подякувати раціоналізатора.
Норми етикету для начальника
Часто відвідувачі викладають суть питання нечітко і плутано, вагаються з формулюваннями. Замість того, щоб дратуватися, перебивати і підганяти співрозмовника, позначте тимчасові рамки на початку розмови. Наприклад: «Віктор Іванович, давайте спробуємо укластися в 10 хвилин, я терміново виїжджаю». Це прохання цілком законна, до того ж це змусить відвідувача бути більш зібраним, коротким і говорити по суті.

При завершенні бесіди зробіть ще раз акцент на тому, що побажання, прохання, пропозицію ви почули, взяли до уваги, і збираєтеся щось зробити з цього приводу. Ви можете відповісти: «Добре, Емма Сергіївна, ця програма дійсно потрібна нашій фірмі, я дам розпорядження бухгалтеру, щоб Вам виділили кошти». Тепер можна попрощатися.

Комментариев нет:

Отправить комментарий