воскресенье, 24 марта 2013 г.

Візитні картки - неодмінний атрибут сучасного ділового світу

Візитні картки - неодмінний атрибут сучасного ділового світу. Як правило, візитки використовуються або для подання, або для послання з метою звернути увагу на персону у зв'язку з якою-небудь подією.

Візитну картку першим, згідно етикету, вручає той, хто молодший за віком або за посадою.

Бейджі
На великих конференціях, семінарах та інших заходах з великою кількістю учасників функцію візитних карток виконують бейджи. Як правило, на них вказуються ПІБ людини, назву організації, яку він представляє, займана ним посада або науковий ступінь, якщо мова йде про наукових конференціях. Приколюють до одягу бейджи прийнято носити на лівій стороні грудей. Надягати їх слід в приміщенні. По виході на вулицю, згідно етикету, бейджи треба знімати.

Представницькі картки
Представницькі картки прийнято вручати при знайомстві. Розрізняють 5 типів таких візиток:

Представницька картка для встановлення ділового або особистого контакту з людиною. На такій візитці вказуються ПІБ, назву організації і займана в ній посаду (якщо мова йде про діловому контакті), особисті координати: номер телефону, адресу, e-mail.
Візитна картка виключно для представлення. На ній вказуються тільки ПІБ, назва фірми та займана посада. Така візитка націлена лише на знайомство, а не на продовження спілкування, тому особисті координати на ній не позначаються.
Представницька картка, націлена лише на діловий контакт. Візитка даного типу містить ПІБ, назву організації, яку займає в ній посади та службові координати: робочий телефон, факс, e-mail. Особисті координати на подібного роду картках вказуються тільки в тому випадку, якщо людина є представником якої-небудь творчої професії і працює головним чином вдома.
Представницькі картки організації. На них відображаються такі дані як назва компанії, логотип, сфера діяльності, адреса, телефони основних служб, сайт, електронна пошта.
Неофіційні візитки. Цей тип карток застосовується для встановлення особистих контактів. Вказуються на таких візитках виключно особисті координати: жодних службових даних.
Картки-послання
Картки-послання поки ще не типові для нашої країни, зате вельми популярні в Європі і США.

У лівому верхньому або нижньому кутку на них прописуються від руки або друкуються прийняті в міжнародному протоколі абревіатури стандартних французьких фраз:

p. r. (Pour remercier) - вираз вдячності;
p. f. (Pour feliciter) - поздоровлення зі святом;
p. f. N. A. (Pour feliciter Nouvel Ar) - новорічне привітання;
p. c. (Pour condoleance) - вираз співчуття;
p. p. (Pour presenter) - замість візиту (заочне представлення, наприклад, по приїзді в нове місто з метою заняття в ньому офіційного поста).

Однак наявність однієї з перерахованих вище написів на картці зовсім не обов'язково. Ви можете самостійно скласти текст послання рідною або будь-якому іншому мовою. Тільки в цьому випадку слід зробити напис від третьої особи і не ставити підпису. До прикладу: «Дякує за відвідування», «Вітає з успішним виступом», «Дякує за допомогу», «Висловлює вдячність за привітання», «Радий знайомству» і т.д.

Способи піднесення карток-послань різноманітні. Зокрема, їх можна вкласти в букет квітів, передати разом з діловим чи особистим подарунком, відправити поштою, залишити в приймальні керівника компанії, в холі будинку з обслуговуючим персоналом, якщо самого адресата застати не вдалося.

Якщо ж картка передана особисто в руки того, кому вона призначена, за правилами етикету, треба загнути її верхній кут.

Існують також картки-послання, що запрошують на неофіційний прийом. Зверху на них прийнято вказувати ПІБ запрошеного, знизу - вид прийому, а також день і годину, на який його призначено. Всі ці написи можна залишати як на лицьовій стороні картки, так і на тильній.

Правила гарного тону закликають відповідати на картки-послання картками-посланнями протягом 24 годин.

Замовлення візиток
Що стосується виготовлення візитних карток, то краще не замовляти більше 200 - 300 штук за один раз. Якщо їх буде менше, занадто швидко розійдуться, якщо більше - є ризик, що залишаться незатребуваними у випадку зміни посади або координат власника.

Виготовлення візитних карток
Візитки друкуються на щільному крейдованому папері.
За бажанням замовника можна виготовити візитні картки будь-якого розміру, проте існують і стандарти: 90 * 50 - для чоловічих портмоне, 80 * 40 - для жіночих гаманців і візитниць.
Традиційно текст розташовується паралельно широкому краю візитної картки. Діагональне, дугоподібне написання не прийнято.
Класична візитка представляє собою картку білого кольору з написом чорним шрифтом. У діловому світі прийнято використовувати саме такі, строгі варіанти візиток.
Неофіційні візитні картки можна виготовити на папері будь-якого вподобаного кольору.
Візитки рекламних компаній та інших творчих організацій також можуть мати креативний дизайн.
На візитках керівника організації ПІБ прийнято друкувати в центрі. Під ними більш дрібним шрифтом вказується посада. У лівому нижньому кутку позначаються назва та адреса організації. У правому нижньому кутку - номери телефонів, факс, e-mail і т.п.
На візитних картках співробітника, не займає керівного поста, в центрі прийнято друкувати назву та адресу компанії. ПІБ вказуються в лівому нижньому куті, контактні дані - в правому нижньому кутку.
Російський діловий етикет дозволяє використовувати двосторонні візитки: з текстами російською та англійською мовами. Однак, у відповідність з міжнародним протоколом, картки на різних мовах мають бути окремими, односторонніми.
У візитках з текстом іноземною мовою ім'я прописують перед прізвищем, по батькові позначають лише першою великою літерою.

Комментариев нет:

Отправить комментарий