воскресенье, 2 декабря 2012 г.

Правила спілкування


Найголовніше в етикеті спілкування - це звернення. На «ти» слід звертатися тільки до близьких друзів і дітям, молодше 18 років. До всіх інших (навіть до незнайомих людей одного віку з вами) слід звертатися виключно на «ви». При цьому правила хорошого тону наказують при сторонніх переходити на «ви» і називати по імені-по батькові друга або родича. Також слід робити, коли недоречно демонструвати в суспільстві родинні або фамільярні відносини.

Перехід від «ви» до «ти» повинен бути тактовним. Як правило, ініціативу в стосунках бере на себе жінка і старші за віком або положенню.
Правила спілкування
Говорячи з кимось про людей, не прийнято згадувати їх у третій особі - «вона» або «він». Навіть про близьких родичів слід сказати: «Костянтин Львович просить передати ...», «Алла Петрівна буде чекати вас ...».



 В залежності від ситуації використовуються 3 види поводження.
Офіційне (пан, громадянин, мадам; також використовуються титули і звання представляються.);
Неофіційне (по імені, часто на «ти», дорогий друг, брат, подруга);
Безособове (у разі звернення до незнайомої людини слід користуватися фразами «дозвольте», «вибачте», «підкажіть», «прошу вибачення» і т.д.)

 Правила етикету не сприймають звернення до людини за статевою ознакою - «чоловік», «жінка»; роду занять - «листоноша», «сантехнік»; віку - «дитина», «старий». Робітниць сфери послуг дозволяється називати «дівчина». Однак, в цьому випадку, все ж краще безособове звернення.

Спіткнувшись в проголошенні або переплутавши ім'я, треба вибачитися.

При розмові важливе значення відіграє відстань між співрозмовниками. Оптимальна дистанція для малознайомих людей і ділових партнерів - дві витягнуті руки. При цьому будь-який з співрозмовників повинен мати вільний вихід із розмови: непристойно загороджувати прохід чи утримувати людину за лацкан або гудзик.

Для спілкування немає нічого краще гарної теми для бесіди. У суспільстві не вітаються довгі монологи, тривалі спогади, розповіді про свої особисті справи, дітях, турботах, снах, смаках і звичках. Врахуйте інтереси співрозмовника, неприпустимо скаржитися на здоров'я і перемивати кістки знайомим. Якщо ж суспільство вам незнайоме, то розмова про присутніх - не просто поганий тон. Ви можете потрапити в незручну або делікатну ситуацію.

 Етикет вимагає уникати розмов, які явно неприємні співрозмовникові. Торкнувшись подібну тему, варто коротко вибачитися і перевести бесіду в нейтральну площину.

Також неповагою вважається розмова на незнайомому решті мовою або жаргоні (в т.ч. професійному).
Правила спілкування
До речі, просити професійного ради (наприклад, лікаря чи юриста) в гостях - нетактовно. У разі стомлюючого або нецікавого розмови хорошим тоном буде не показувати свого роздратування і нетерпіння переривати бесіду. Само собою, неприйнятно перебивати співрозмовника, виправляти його мова або робити зауваження.

Анекдоти та кумедні історії гарні тільки до місця. Сипати їх як з рогу достатку - моветон. Непристойно пильно розглядати і довго спостерігати за людиною, особливо якщо він їсть.

Комментариев нет:

Отправить комментарий